Jogging sposobem na zdrowie

Sport to zdrowie – mówi znane przysłowie i w rzeczy samej trudno nie zgodzić się z zasadnością tych słów. Osoby aktywne fizyczne odznaczają się lepszym samopoczuciem, mają więcej energii i chęci do życia.

Doskonałym sposobem na zdrowie jest jogging

jogging

 

Biegać można praktycznie o każdej porze, solo lub w towarzystwie znajomych, doskonałą alternatywą jest również rodzinny jogging. Nie tylko o poranku Jogging kojarzy się przede wszystkim z poranną aktywnością. Rzeczywistość weryfikuje jednak to stwierdzenie – biegać można o każdej porze dnia. Planując jogging należy pamiętać o kilku podstawowych kwestiach. Pierwszą z nich jest odpowiedni strój, przede wszystkim buty, które powinny chronić stopę i zapewniać optymalną amortyzację. Warto także zadbać, by były „oddychające”. W chłodniejsze dni obowiązkowo należy zakładać szalik, czapkę i rękawiczki, chroniąc w ten sposób najbardziej wrażliwe części ciała. Przed rozpoczęciem treningu konieczna jest rozgrzewka. Rozgrzane mięśnie są mniej podatne na ewentualne kontuzje, których można doznać podczas biegania. W rzeczy samej wystarczy kilka prostych ćwiczeń rozciągająco-rozgrzewających, wykonanych bezpośrednio przed rozpoczęciem treningu. Bardzo ważne są także dystanse, które z założenia powinny być systematycznie zwiększane.

W przypadku rodzinnego joggingu szczególną uwagę należy zwrócić na dzieci, zwłaszcza młodsze. Zasadniczo nie ma przeciwwskazań, aby maluchy uczestniczyły w joggingu, nie mniej jednak nie można przeciążać ich zbyt długimi dystansami oraz nadmiernym tempem. Inaczej rzecz ujmując, w przypadku joggingu rodzinnego tempo nadają przede wszystkim dzieci.

Dodaj komentarz